1 oktober 2012: Heropleving dorpscentra, locatie Westrozebeke – vroegere Electrozaak Demuelenaere

Op 11 oktober 2012, over deze onderwerpen: Lokale economie

Eén van de speerpunten in het programma van N-VA Staden is de heropleving van de verschillende dorpscentra in Oostnieuwkerke, Westrozebeke en Staden. Positieve maatregelen moeten meer economische en sociale dynamiek creëeren waardoor opnieuw een gemeenschap tot stand komt. En zie, puur toevallig komt onze nationale Voorzitter, Bart De Wever, met hetzelfde actiepunt in de verschillende deelgemeenten van de stad Antwerpen ! Of zou dit wel zo toevallig zijn ?

De N-VA is vóór leegstandtaks, maar in dit specifieke geval in Staden moet dit toch wat genuanceerd worden. Ware het bijvoorbeeld niet beter om met de betrokken huiseigenaars in alle openheid aan tafel te gaan zitten en eventueel mee naar oplossingen te zoeken ?Het zou alleszins getuigen van een zeker respect voor die mensen die meestal jaren een zaak gehad hebben in de gemeente !

Verder vindt de N-VA dat ieder initiatief voor het starten van een nieuwe handels- of horecazaak gestimuleerd moet worden vanuit de gemeente. Zeker nu de anti-Vlaamse en anti-ondernemers regering Di Rupo in collaboratie met de drie welgekendevlaamse (?) partijen een resem pestbelastingen uitgevonden heeft om iedereinitiatiefnemer direct bij zijn nekvel te pakken en de nodige euro’s te ontfutselen.

Eén van de denkpistes is om startende handelaars eentijdelijke vrijstelling van gemeentelijke opcentiemen voor de onroerende voorheffing te geven, maar er zijn nog tal van andere mogelijkheden waaraan de N-VA denkt om ondernemers i.p.v. ‘pestbelastingen’, stimulerende financiële tegemoetkomingen te geven die de uitbouw van hun zaak ondersteunen.

Wij van de N-VA steken alvast onze kop niet in het zand, integendeel, wij steken onze nek uit !

Dirk heeft geen Burgemeester-ambities

Dirk Demuelenaere van de gelijknamige vroegere electrozaak ‘Demuelenaere – Van Elslander’ in Westrozebeke mag je niet verwarren met Dirk Demeulenaere uit Staden die lijsttrekker is op de CD&V lijst.

De eerste, Dirk DemUelenaere woont nog steeds in Westrozebeke ! Hij woont nu in de Kattestraat en geniet van zijn welverdiende vrijheid nadat hij sedert jaar en dag de electrozaak uitgebaat heeft die hij overgenomen had van zijn vader Maurice Demuelenaere. Deze Dirk laat dus weten dat hij absoluut geen kandidaat Burgemeester is bij de komende gemeenteraadsverkiezingen !

Hoe waardevol vond je dit artikel?