18 september 2012: Kinderopvang Brabandstraat Oostnieuwkerke

Op 11 oktober 2012, over deze onderwerpen: Jeugd en onderwijs

Er zijn een mooi aantal kandidaten van de N-VA lijst samengekomen op deze locatie, onder hen ook de kandidaten uit Oostnieuwkerke zijnde Bart Vynckier, Adelheid Hessel, Haike Vandepitte, Nadine Vynckier en Gabriël Gevaert. De kandidaten zijn uitgerust met schop, truweel en andere gereedschappen en bouwmaterialen.

Het woord wordt genomen door Nikolaas Bourgeois, lijsttrekker voor Staden voor de komende gemeenteraadsverkiezingen:

“Beste mensen van de pers, Beste N-VA kandidaten en sympathisanten,

Zoals U achter ons kunt zien wordt kinderopvang in Staden in containers voorzien !? Het gemeentebestuur vindt dit blijkbaar normaal terwijl we nochtans in de 21ste eeuw leven. Deze toestand werd door onze lijstduwer, Marc Bogaert, de laatste jaren meerdere keren in de gemeenteraad aan de kaak gesteld. Echter zonder gevolg. Het is duidelijk geen prioriteit voor het gemeentebestuur. Een atletiekpiste van 700.000 euro blijkbaar wel !?

Het is voor de N-VA onaanvaardbaar dat dit vandaag de dag nog een feit is ! Het is ons inziens ook niet zomaar toevallig dat er geen deftige accommodatie ter beschikking is voor kinderopvang. Neen, dit is één van de vele duidelijke bewijzen dat er bij het gemeentebestuur geen visie is en/of geen degelijke lange termijn planning is.
Daarom ook hebben veel inwoners het gevoel dat het gemeentebestuur continu achter de feiten aanloopt.

Om de kiezer nu toch het gevoel te geven dat er iets aan gedaan wordt, heeft het gemeentebestuur een huurcontract afgesloten voor het verouderde klooster om kinderopvang in te organiseren. Kan het contrast met een atletiekpiste van 700.000 euro nog groter ? Moeten wij dit zien als een symptoom van verkiezingskoorts ? Paniekvoetbal ?

Voor de N-VA is kinderopvang in deftige gebouwen evenals degelijke huisvesting voor scholen en een goed uitgewerkt jeugdlokalenbeleid een topprioriteit voor de komende legislatuur. Want onze kinderen, jongeren en jeugd verdienen dit. Zij zijn onze toekomst en de toekomst van Staden !

Daarom leggen wij hier symbolisch de eerste steen van een nieuw kinderdagverblijf dat voor de N-VA van Staden wel een prioriteit is !”

Hoe waardevol vond je dit artikel?