Uitbreiding aanbod gemeentelijk onderwijs

Op 1 april 2015, over deze onderwerpen: Jeugd en onderwijs

Op gemeenteraad van 26/3/15 werd de beslissing goedgekeurd om het onderwijsaanbod uit te breiden. Een volledige zesjarige onderwijsstructuur wordt ingericht op de site van de Ieperstraat vanaf 1/9/15. Dit moet een antwoord bieden op de demografische evolutie van onze gemeente. Het gemeentebestuur beschikt hiervoor over voldoende middelen en slagkracht. Op vandaag wordt op de locatie in de Ieperstraat onderwijs aangeboden aan kinderen van het 4de, 5de en 6de leerjaar. Vanaf 1/9/15 wordt het aanbod uitgebreid met een 1ste, 2de en 3de leerjaar. Kinderen kunnen dan de volledige cyclus van het lager onderwijs in dezelfde school volgen. Op die manier wil de gemeente de keuzevrijheid van alle leerlingen van de lagere school verder verzekeren. Om deze plannen nader toe te lichten organiseren schoolbestuur en schoolteam een infovergadering. Alle geïnteresseerde ouders zijn welkom op school op dinsdagavond 28/4/15. Een uitnodiging met meer concrete info volgt.

Hoe waardevol vond je dit artikel?